četvrtak, 15. svibnja 2014.

Bakina kuhinjica

Pre neki dan sam naučila jednu pravu kuvarsku lekciju.
Nikad o sebi nisam mislila kao o nekoj dobroj kuvarici.
                                                            slika:pinterest.com
 Možda zato što nisam ni neki gurman. Kad sam gladna jedem, kad sam žedna pijem. Ne topim se od miline kad mi se nešto svidi i nikad ne pamtim recepte duže od jednog dana, da mi ne zauzimaju suviše prostora na disku moždane memorije, pošto je toliko drugih interesantnih stvari koje treba zapamtiti.
Ma kuvam ja, nije da ne kuvam, i udovoljavam željama svojih milih i dragih, normalno. Coolinarika mi je jedna od sačuvanih  stranica na "Bookmark-u" i bar jedno 20 GB računarske memorije je utrošeno na raznorazne recepte,  a kupljene Kuhinjice mi kupe prašinu na donjoj polici u kuhinji. Sve po propisu, kao prava domaćica.
Istina nemam kecelju, mada baš nešto planiram ovih dana da sašijem jednu.

  Najveći izazov mi je famozna ruska salata koja se u našoj kući pravi u raznim varijantama
-samo bez šargarepe, znaš da je ne volim
-meni bez graška molim te, ne svidja mi se
-manje majoneza, holesterol mi je skočio
to više nije ruska salata, za mene je više kao ruski rulet.
Pravim ja i sarmice, i rolatiće, pečem hlepčiće i sitne kolačiće. I torte za rodjendane, i pite...i definitivno ću ogladneti ako nastavim da nabrajam.

                                                            slika: dontcallmebetty.tumblr.com
Ali to izgleda nije TO što bi kuvanje trebalo da bude, bar po mišljenju mog starijeg deteta.
Malo malo pa sin gnjavi sa ribljom čorbom
- Kad ćeš praviti riblju čorbu, ali kao baka. Tvoja nije tako dobra kao njena!!!!
Nazovem je
-Hajde molim te reci mi kako praviš riblju čorbu, unuk ti se uželeo riblje čorbe ali želi da bude kao tvoja. Ustvari najbolje bi bilo da dodješ, da ja vidim kako ti to praviš.
I dodje ti moja mama sa svojim iskustvom prekaljene kuvarice.
- Šta ti treba, evo tu je riba, paradaiz, luk, zelen, začin, sirće....treba li još šta?
- Ma šta ti je dete daj mi samo ribu i taj začin.  Može i malo kuvanog paradaiza.
- I šta? To je to???
- Normalno, šta komplikuješ.
Tu se ja malo nadjoh u čudu. Ja seckam luk, dodajem zelen, malo sirćeta, pretrčim uz put bar dvadesetak recepata na internetu, pasiram, cedim....izgubim pola jutra....
Za vreme ručka dete dvaput sipalo "čuvenu" bakinu čorbu
- To je čorba, vidiš, jesi li sad naučila? Sledeći put da napraviš isto tako.
Jesam sine, ali ti još nemaš dovoljno životnog iskustva pa ne znaš -  u ovom receptu glavni sastojak je TVOJA LJUBAV.
 Samo to.

Nema komentara :

Objavi komentar